Turpinot pirmo stundu “Ievads decimālsistēmā”, kurā izmantojām Zelta pērlīšu materiālu, lai bērnu iepazīstinātu ar decimālsistēmu un kvantitāti, šoreiz soli pa solim aprakstīsim nākamo aktivitāti caur kuru bērns iepazīst katras kvantitātes simbolus. Šī stunda ir labs veids kā bērnu sagatavot skaitļu rakstībai un izpratnei par to kā tie veidojas.

NEPIECIEŠAMIE MATERIĀLI

Jūs varat BEZ MAKSAS lejupielādēt Montessori ciparu kartītes, kas ir izprintējamas nepieciešamajā izmērā. 

Montessori Zelta pērlīšu materiāls  

STUNDA (SOLIS #1)

Pirms uzsākat stundu, paplātē ievietojiet trīs ciparu kartītes – 1, 10, 100 un 1000. Paplāti novietojiet uz jūsu izvēlētās darba virsmas – paklājiņa vai galda pretim bērnam. Iesāciet stundu ar pirmo ciparu kartīti – 1. Jautājiet bērnam – Kas tas ir? Bērns atbild – viens. Jā, pareizi, tas ir viens. Atstājiet šo ciparu kartīti ārpus paplātes.

Montessori kvantitāte un simboli 

Turpiniet stundu ar nākamo ciparu kartīti, to izņemot ārā no paplātes – 10. Tāpat kā iepriekš jautājiet bērnam – Kas tas ir? Bērns atbild – tas ir desmit. Lieliski, jā, tas ir desmit! Aiciniet bērnu pievērst uzmanību nullei, kas ir šī cipara beigās. Cik daudz nulles ir šīm skaitlim? Pareizi, desmitniekam ir viena nulle. Arī šo kartīti atstājiet ārpus paplātes un turpiniet ar pārrunāt atlikušās divas ciparu kartītes 100 un 1000. Pirmkārt, jautājiet, kas šis ir par skaitli un aiciniet bērnu pievērst uzmanību nuļļu skaitam katrā no tiem. 

Montessori ciparu kartītes Montessori simbolu kartītes Montessori Zelta pērļu materiāls

STUNDA (SOLIS #2)

Izklājiet paklājiņu un darba paplātē ievietojiet 9 pērlītes (vienus), 9 desmitu stienīšus, 9 simtu plāksnītes un vienu tūkstots pērlīšu kubu. 

No paplātes izņemiet vienu pērlīti un novietojiet to uz paklāja tā labajā augšējā stūrī. Aiciniet bērnu skaitīt novietotās pērlītes – viens. Ņemiet nākamo pērlīti un lieciet zem pirmās novietotās, ievērojot atstarpi – divi. Turpiniet, līdz sasniedzat devīto pērlīti. Pēc tās novietošanas jautājiet bērnam – Vai tu zini, kāds skaitlis nāk pēc 9? Bērns atbild – Pēc deviņi nāk desmit. Jā, pareizi! Paskaidrojiet, ka desmiti neietilpst tajā pašā kategorijā kā vieni, tādēļ jūs viņu nenovietosiet zem devītās pērlītes, bet jūs to novietosiet, ka pirmo nākamajā kolonnā – desmitu kolonnā. Pēc paskaidrošanas, novietojiet desmitu stienīti blakus pirmajai pērlītei augšējā labajā paklāja stūrī. Kopā ar bērnu skaitat līdz 90 un pa vienam novietojiet visus desmitu stienīšus un tad jautājiet – kas nāk pēc skaitļa 90? Pareizi, tas ir simts! Pirms pirmā simta novietošanas neaizmirstiet paskaidrot kādēļ jūs veidojat jaunu kollonu un kādēļ simti ietilpst jaunā kategorijā. 

Montessori zelta pērlīšu matemātikas materiāls   

STUNDA (SOLIS #3)

Nākamais solis ir apvienot simbolus un to kvantitāti dažādos uzdevumos, lai bērnā rastos izpratne par konkrētas kvantitātes un tā simbola sakarību. Jūs varat sākt ar vienkāršākiem uzdevumiem, piemēram – paņemiet paplāti un ielieciet tajā ciparu kartīti un jautājiet bērnam, lai tas atnes konkrētās ciparu kartītes kvantitāti. Piemēram, ieliec ciparu kartīti 7 un bērnam jums jāatnes 7 pērlītes.

Kad bērns ir gatavs grūtākiem uzdevumiem, jūs varat spēlēt šo pašu spēli jau ar vairākām ciparu kartiņām. Piemēram, ievietojiet paplātē ciparu kartītes 247 un jautājiet bērnam, lai tas atnes jums šim ciparam atbilstošu kvantitāti.

Montessori zelta pērlītes matemātikai Montessori matemātika Montessori kvantitāte un decimālsistēma

Šo stundu mērķis ir iemācīties, ka skaitļi tiek dalīti kategorijās – vieni, desmiti, simti un tūkstoši, kā šīs kvantitātes tiek pierakstītas un kā skaitļi veidojas. Šī stunda sagatavo bērnu ciparu pierakstīšanai un matemātisku uzdevumu izpildei.

 

Customer Reviews (0 komentāri)

Pievienot komentāru